torsdag 19 mars 2015

19 mars 2015

Jag funderar på att flytta. Jag skulle egentligen bara bo här tillfälligt efter skiljsmässan. Problemet är väl mer att det är 2 år sedan den gick igenom. Men nu har jag och Filur och Gösta bott här bland kartonger och annat alldeles för länge. Filur är en bondkatt och Gösta är en undulat. Men de är fina vänner de också.

Men om någon har en mindre stuga eller torp att hyra ut till gunillabloggar, Filur och Gösta får ni gärna skriva något här på Gunilla bloggar eller på min facebook.

Barbro är för övrigt en bra och redig kollega. Hon vet hur man ska handskas med de där bråkiga helgbusarna som kommer till oss efter att ha råkat i luven på varann, hon har samma åsikt som jag om stafettläkarna (sprättar allihop) och hon handlar ofta på Ica Maxi med sin man. eller hon har sagt att hennes man handlar medan hon botaniserar bland pocketböckerna.

Och nu menar jag finlitteratur, sådant som handlar om kärlek och känslor, inga deckare där alla försöker ta kål på varanndra hela tiden. Är du intresserad av böckerna som går de under namnet Harlequin. Iallafall, det som är så bra med att Barbros man handlar och hon tittar på böcker är att Barbro med tiden har fått ihop en gedigen samling pocketar, som hennes man har ondgjort sig på. Så tack vare Barbros mans nervsammanbrott på Barbros alla pocketar blev en hel papperskasse med dessa klenoder mina för en ynka femhundring. Snacka om Big Bisniss och det blir läsning långt in på nätterna nu!!

Inte för att jag egentligen skulle erkänna det för någon. Malin på jobbet kallar det för "tantsnusk" (vad nu hon kan tänkas veta om det??) för Malin och alla andra i rå kost-gänget läser deckare och annat som är inne "just nu". Så på jobbet säger jag att jag gillar Jo Nesbo (jag vet inte hur man gör ett norskt ö) och att jag skriver en del själv. Jag har alltid drömt om att skriva en bok. Det går lite trögt bara. Men jag hoppas få lite mer inspiration och komma igång på riktigt efter att ha läst Barbros papperskasse.

Men nu är det slutpladdrat för idag. Nu är det teve och brodera som gäller.

#gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar