onsdag 18 mars 2015

18 mars 2015 (del 2)

Hej bloggen, igen!

Det har varit en lugn dag på akuten idag, men å andra sidan så är det ju bara onsdag, och fyllona brukar ju mest besöka oss på helgerna, men i helgen slipper jag dem tack och lov, för då har jag min lediga helg. Men idag har jag lärt mig något nytt. Och eventuellt gjort bort mig.

Idag på lunchen satt Malin och Stefan (dom är syrror dom också) och trixade med sina mobiltelefoner. Har inte riktigt fattat varför man ska ha sådana där platta mojänger som är som en datamaskin.

De satt och skrattade åt nåt som de kallade för fejssvåpp och skrattade så jag trodde de skulle gör i byxorna. Malin sa till Stefan -Hashtagga mig på insta (vad nu det är för trams), så jag var ju tvungen att fråga vad hashtagga betyder. Nog för att jag inte är ung längre men man måste ju hålla sig lite ajour med dagens ungdom (och Malin och Stefan hör till dagens ungdom, de är runt 20 - någonting) och deras språk, och alla som känner mig vet ju att jag är ganska nyfiken av mig. På gott och ont.

Så Stefan skulle försöka förklara det för mig. Inte för att jag egentligen förstog vad han menade men jag log och låtsades att jag förstog vad det betyder.

Lite senare på eftermiddagen, strax innan mitt pass tog slut, kom det in en ung kille med ett riktigt fult sår. Men de där ungdomarna får väl skylla sig själv om de tror att de kan åka skateboard i gruset på gatorna. (och dessutom hör väl en skateboard hemma i en sådan där ramp och inte på gatan bland vanligt folk?) Pojkens sår blödde ganska rikligt och var fullt i grus, så jag fick i uppgift att göra rent det innan läkaren kunde bedömma om det skulle sys eller ej.

Pojken tar upp sin platta mobiltelefon som liknar en datamaskin och gör något med den. - Ska du hastagga det här? frågade jag och trodde jag var skithipp.

Jag fick intrycket att den där pojken inte tyckte detsamma som jag utifrån hans ansiktsuttryck. Och Stefan är för övrigt skitdålig på att förklara saker och ting.

#gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar